SPOTIFY
Arendusmudel
Spotify arendamise idee tuli soovist leida lahendus muusika piraatluse vastu. Spotify on asutatud Daniel Ek ja Martin Lorentzon-i poolt aastal 2006. Spotify teenused avalikustati publikule 7. oktoobril 2008. aastal Skandinaavias, Suurbritannias, Prantsusmaal ja Hispaanias.
Arendusmudeliks võiks lugeda agiilise mudeli.
Ärimudel
Spotify töötab freemium ärimudeli põhjal. Näiteks saab muusikat kuulata tasuta, kuid siis tulevad iga natukese aja tagant reklaamid ning laule "skippida" saab teatud kordi. Spotify preemium on tasuline versioon ning sellega ei tule reklaame ning võid "skippida" ja valida täpselt mida tahad kuulata. 2020. aasta seisuga on Spotifyl umbes 130 miljonit preemium kasutajat.
ALLIKAD:
https://startuptalky.com/spotify_success_story/
Kommentaarid
Postita kommentaar