Otse põhisisu juurde

NÄDAL 2

Kõrvaklapid

mida võib ka nimetada kuuldeklappideks või kuulariteks, on paar pisikõlareid, mis asetatakse kuulamiseks

  • kõrvade peale ehk vetruva sanganga kõrvaklapid
  • kõrva kuulmekäigu vastu ehk nööpkuularid
  • kuulmekäigu sisse ehk nuppkuularid
Tänapäeva kõrvaklappide elektroakustilistes muundurites muudetakse audiosignaal heliks samal põhimõttel kui dünaamilistes valjuhääldites.

Kõrvaklapid on tänapäeval laialdaselt kasutusel koos nutitelefoniga. Kvaliteetsed klapid loovad avara helipildi, mis on võrreldav suurte kõlarite süsteemi heliga. 

1910. aastal leiutas Nathaniel Baldwin esimese paari kõrvaklappe mis sarnanevad tänepäevastega. Ameerika Ühendriikide merevägi tellis 100 paari kõrvaklappe, kuid nad ei teadnud, et Baldwin tegi neid oma köögi laua peal käsitsi. 

1958. aastal tegi John Koss esimesed stereo kõrvaklapid "Koss SP-3"-ed. Esimesed mudelid polnud midagi muud kui mini kõlarid kaetud papi ja diivani vahuga, kuid nende mõju oli koheselt tuntav. See oli inimeste muusika kuulamise jaoks revolutsioonilise tähtsusega leitutis. 

Aastal 1979 tegi Sony kasseti mängija Walkman, millega oli võimalik kasutada kaasas kantavaid kõrvaklappe. Üle 400 miljoni Walkmani müüdi ning see tekitas inimestele uue harjumuse kuulata muusikad igal ajal ja igal pool. 

Kuigi MP3 mängijad olid juba natuke aega olemas olnud, siis iPodi tulek aastal 2001 tõi digitaalse kaasaskantava muusika peavoolu. 

Kõrvaklappide liigitus

    Suuruse ja tarinduse järgi:

  • Kõrva ümbritsevad klapid
  • Kõrva katvad klapid
  • Nööpkõrvaklapid
  • Nuppkõrvaklapid
    Akustiliste omaduste järgi:
  • Lahtised kõrvaklapid - lasevad vähemal või suuremal määral läbi helisid ümbritsevast keskkonnast.
  • Kinnised kõrvaklapid - eraldavad kuulaja peaaegu täiesti(oleneb kvaliteedist) välistest helidest.
    Elektrisignaali edastamise viisi järgi:
  • Juhtmega klapid - ühendatakse signaaliallikaga kolme- või neljasoonelise juhtme abil.
  • Juhtmeta klapid - audiosignaali kannavad kõrvaklappidesse raadiolained, enamasti Bluetoothi-ühenduse kaudu.

Esimesed kõrvaklapid


FLOPIKETAS

Flopiketas või ka diskett on magneetiline andmekandja, mis oli kasutusel 1970.-1990. aastail. Neid kasutati info ülekandmiseks ühest arvutist teise ning andmete talletamiseks nii varukoopiatena kui ka tarkvara ja andmete levitamiseks. Esimene oli 8 tolline flopiketas, mille maht oli 80 kilobaiti. Ajaga muutusid disketid väiksemateks, kuid nende mälumaht suurenes. 1980. aastate keskpaigaks oli olemas 3.5 tolline flopiketas, mille maht oli 1.44 megabaiti. Diskette kirjutatakse ja loetakse disketiseadmega.

1990. aastate lõpupoole tuli välja 120 megabaitise mahuga superdisk, mis oli tagasiühilduv 3.5 tollise disketi standardiga. Kuna disketiseadme sisse oli ehitatud andmeedastusmehhanism, mis ei vajanud eraldi draivereid, olid arvutitootjad üpris kaua disketiseadme arvutitest kaotamise vastu. Siiski vähendasid tootjad ja edasimüüjad aegamööda disketiseadmega arvutite ja diskettide kättesaadavust. Sellele aitas kaasa laialdane USB-mälupulkade tugi kõigis operatsioonisüsteemides.

Tänapäeval on andmete salvestamiseks kasutusel USB-mälupulgad, välised kõvakettad, optilised andmekandjad, mälukaardid ja arvutivõrgud eesotsas internetiga.


Flopikettad



ALLIKAD:

https://lstnsound.com/blogs/main/a-brief-history-of-headphones

https://www.davison.com/blog/lend-us-your-ears-the-history-of-headphones

https://www.ibm.com/ibm/history/ibm100/us/en/icons/floppy/

https://www.pocket-lint.com/gadgets/news/141336-33-obsolete-technologies-that-will-baffle-modern-generations

https://www.engadget.com/2010-04-28-the-floppy-disk-is-dead-and-apple-helped-kill-it.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAEmf-oIQ1ZycGuA4RlUWLF7eV-etqCVtmwRD4sDlUsF_eOjuBUWK0UcpfjrIdnHMjZGHs6cknmFcrcmt2LHpfDuFNUhmBGINRYXy4_tH74GAudBeDfpD72UgiSxhZOkZrPMr3b2VyNxYK2iVtG-YfPeuV25Cq_j0Vodb5gJUA6OC

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

NÄDAL 1

STEAM(2003) Steam on platvorm, kus inimesed saavad osta arvutimänge, neid mängida, ise teha/muuta ja arutada erinevate mängude üle. Steamis on tuhandeid mänge ning lisaks on muud allalaetavat sisu(dlc) ja kasutajate enda poolt tehtud lisasid mängudele(mods). Platvorm  loodi 2003. aastal Valve poolt. Steam on pilvetehnoloogial põhinev mängude kogu ning sellepärast on üks Steami suurepärastest omadustest see, et oma kasutajas olevatele mängudele pääseb ligi ükskõik millisest arvutist, seega on võimalik koguda kokku väga suur hulk mänge, ilma et need võtaksid ruumi arvutis. Steam'i allalaadimine on tasuta ning leidub ka tasutamänge, kuid paljud mängud maksavad raha ja mõned neist päris palju. Selleks on Steamil oma rahakott, ehk "Steam wallet", kuhu saab raha panna näiteks krediit kaardiga, Paypaliga või mõnel muul viisil. INTEL(1968) Inteli ettevõte on x86 arhitektuuriga mikroprotsessorite tootja ja maailma üks suurimaid pooljuhtkiipide tootjaid. Inteli asutasid 18. juulil

NÄDAL 13

Punktkirjamonitor on võimalus nägemispuudega inimestele arvuti kasutamiseks. See on ristküliku kujuline seade, millel saab üles- ja allalükatavate nuppudega braille kirjas ehk punktkombinatsioonide abil kirjutada. Levinuim on 40 märgiga monitor, kuid see võib varieeruda. Antud seadme eelis kõnesüntesaatori ees on see, et seda saavad kasutada nii nägemispuudega inimesed kui ka kuulmispuudega inimesed. Miinuseks on punktkirjamonitori hind, mis võivad ulatuda 3,500 dollarist kuni 15,000 dollarini. Mina isiklikult ei kujuta ette, kuidas selle seadmega hakkama saada, kuid kui inimesel on vaja, siis on ta suuteline palju väga huvitavaid oskusi ära õppima ning need kes sellelaadsete seadmetega toimetavad on väga tublid. Kasutatud kirjandus: https://www.dancingdots.com/prodesc/HIMS.htm https://www.techopedia.com/definition/15186/refreshable-braille-display

NÄDAL 5

Virginia Shea võrgusuhtlemise 10 käsku Virginia Shea kümnest käsust valin ma 7. käsu ehk, aita piirata sõimusõdu. Kuna olen mänginud palju arvutimänge nagu näiteks Counter-Strike ja League of Legends, siis flaming on seal väga tavaline nähtus. Need kaks mängu on ühed toksilisemate mängijatega arvutimängud. Olen saanud nii ise flame, kui olen ka ise teisi flamenud. Mõni kord on flame veidi põhjendatud, kui keegi muutub laisaks või hakkab trollima , kuid seda tuleks öelda viisakalt, viimasel juhul viisakus ilmselt rolli ei mängi väga. Kõige hullem on minu arvates see, kui hakatakse oma tiimi mängijaid sõimama, sest enamasti selle asemel, et seda ignoreerida hakatakse vastu sõimama ja tekib konkreetne sõimusõda ning mäng on põhimõtteliselt kaotatud ja aeg raisatud. Ainus ravi flame vastu tundub hetkel olevat mõnele toksilisemale mängijale mute peale panek ehk, ei näe mida ta kirjutab ega ei kuule mida ta räägib. Samuti olen märganud sellist sõimamist üha rohkem Facebook'is uudistepor